2021-08-31 13:30Pressmeddelande

Coop lyfter in Clean drink i sortimentet

Clean drink Coop

Clean drink stärker sin ställning på marknaden och listas nu centralt på Coop. 

- Det är en kvalitetsstämpel för oss att Coop ser ett värde i att erbjuda vår produkt i sina medlemsägda butiker, säger Sebastian Kvissberg, VD på Clean drink. 

Från och med måndag vecka 36 kan konsumenter hitta Clean drink på Coops butikshyllor runt om i landet. Inledningsvis listas fem smaker; Blodapelsin, Äpple & Päron, Passion, Friska bär och nyheten Citrus Clementin.  

Jag är mäkta stolt över att vi äntligen får förtroendet från Coop att visa att vi är ett varumärke som förtjänar vår plats i hyllan. Det är en kvalitetsstämpel för oss att Coop ser ett värde i att erbjuda vår produkt i sina medlemsägda butiker, säger Sebastian Kvissberg, VD på Clean drink. 

Coop är en av Sveriges största livsmedelskedjor med cirka 800 butiker i landet.
Clean drink är sedan tidigare centralt listade på ICA Gruppen och Axfood. Listningen på Coop innebär nu en ökad synlighet ut mot konsument såväl som en breddning av kundkretsen och ökad tillgänglighet vilket tros kunna gynna försäljningen även hos tidigare etablerade återförsäljare. 

Clean drink gör kraftiga satsningar på hållbarhet med bland annat fossilfri produktion i Norden, fossilfria transporter och minimering av plast. Coop har ett omfattande hållbarhetsarbete för att kunna erbjuda prisvärd, hållbar matglädje i gröna butiker. 

Coop har en tydlig hållbarhetsprofilering och en vision om att vara den goda kraften i mat-Sverige, det går hand i hand med vår vision om att vara den mest hållbara funktionsdrycken på marknaden. Nu ser vi fram emot att låta synergierna mötas, få visa framfötterna och ha ett långsiktigt samarbete där vi kan vara en del i Coops framtida tillväxt- och hållbarhetspussel, säger Sebastian Kvissberg.

 



Om Clean drink

Clean drink är en svensk, hållbar innovation för dig som vägrar kompromissa med smak eller funktion. Vi har sedan starten 2015 erbjudit en vegansk funktionsdryck som är producerad helt i Norden och fri från onödiga tillsatser som konserveringsmedel, färgämnen, taurin och socker. Vi tror på att hälsa ska genomsyra livet i stort och att det ska vara enkelt att välja hållbara alternativ på marknaden.

Kontaktpersoner

Elin Simmesgård
Marknads- och hållbarhetsansvarig
Elin Simmesgård
Sebastian Kvissberg
VD
Sebastian Kvissberg